Translate

Про змішане навчання

    Один із напрямків удосконалення освітньої системи України – це активне використання  інформаційних технологій, що відкриває нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Велику роль відіграють методи активного пізнання, самоосвіти, дистанційного навчання.
    Класно – урочна  форма навчання на сьогоднішній день є основною в українській школі.
Її переваги:
  • упорядкованість ;
  • управління учителем;
  • вплив особистості вчителя;
  • одночасна робота з групою учнів;
  • взаємодія учнів між собою;
  • різні види діяльності.
   Поряд із класно – урочною системою набуває поширення дистанційна освіта. Навчання на відстані стало справжньою новацією XXI століття.
Її переваги:
  • доступність у зручний час;
  • індивідуальний процес навчання;
  • вміння працювати самостійно;
  • підвищення свого рівня знань;
  • впевненість у своїх силах;
  • використання сучасних технологій.
   Та поряд із перевагами ці форми навчання мають і недоліки.
   Останнім часом тенденція навчання розвивається в напрямку змішаного навчання(blended learning), що органічно об'єднує як традиційні класно-урочні, так і дистанційні форми навчання.
   Для здійснення дистанційної освіти учень повинен мати безпосередній доступ до мережі Інтернет.
   Згідно даних 81% учнів 5-9 класів нашої школи мають вдома доступ до мережі.
 З метою використання елементів дистанційного навчання при вивченні шкільних предметів було створено портал дистанційного навчання - ,.Навчаємось вдома.‘‘
До його складу входить:
  1. Головна сторінка
  2. Календар, де  розміщено дати тематичного оцінювання
  3. Вимоги до знань та вмінь, критерії оцінювання
  4. Сторінка тематичних кросвордів (як створити кросворд), у зміст яких покладено основні(ключові) поняття теми, що вивчається.
  5. Сторінка ,,Пазли‘‘ на тему: ,,Енергозбереження. Альтернативні джерела енергії.‘‘ Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей дитини, допомагають розвивати  увагу та логічне мислення.
  6. Сторінка тематичного тестування. Кожен учень, що зареєстрований у системі, для доступу до персональної сторінки, має свій логін та пароль.
   Зайшовши на сторінку, учень вибирає та виконує доступні тематичні завдання. У режимі тренінгу це можна зробити безліч разів. У режимі тесту – 1 раз. Завдання подані у вигляді тестів ДПА та ЗНО. Учень може переглянути результати тестування та за шкалою встановити рівень навчальних досягнень. Визначити запитання, на які було дано правильні чи неправильні відповіді.
   Учень також може отримати додаткове завдання.
   Учитель готує тести, їх тип (одна відповідь, кілька відповідей, введення даних, відповідність), визначає завдання,  систему оцінювання, спосіб виведення запитань та можливість перегляду учнем результатів тестування та правильності відповідей.

Використовуючи сторінку статистики, встановлює, які знання вимагають корекції.
Доступ до порталу можливий навіть по мережах із мінімальною швидкістю. Сайт коректно відображається під Firefox, Google Chrome, Opera. Також протестовано на ОС Android. Підключено версію для мобільних пристроїв.
Як це працює?
   На початку вивчення теми вчитель доводить до відома учнів про розміщення на порталі кросвордів, тестів додаткових завдань із нової теми.
   Учень, розгадуючи кросворд чи розв‘язуючи тест, зустрівши невідомі поняття, самостійно знаходить відповіді, запам‘ятовує їх.
   На уроках розбирається подібний кросворд, а також розв‘язуються задачі, подібні до тестових. На тематичний залік виносяться  кросворди, роздруковані у кількох варіантах, та тестові завдання.

  При виставленні підсумкової тематичної оцінки враховуються результати усних відповідей, лабораторних та контрольних робіт, заліку.
   Аналізуючи використання порталу, можна зробити висновок про зростання цікавості до предмета та рівня самостійності учнів, підвищився рівень засвоєння знань.
Докладніше в презентації Використання елементів дистанційного навчання при вивченні шкільних предметів.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар